usługi księgowe dla spółek oraz doradztwo

Ile kosztuje księgowość?

Do przedsiębiorcy należy podjęcie decyzji – prowadzić księgowość samodzielnie, zatrudnić księgowego czy zlecić usługę biuru rachunkowemu. W zależności od wielkości firmy, liczby wystawianych faktur, dokumentów i miejsca w jakim prowadzona jest działalność każda forma może posiadać inne korzyści i niedogodności.

Prowadzenie ewidencji finansów przez księgową może być korzystną opcją, ponieważ przedsiębiorca nie będzie musiał zajmować się żadnymi czynnościami związanymi z księgowaniem – minusem tej opcji jest jednak opłacenie wynagrodzenia, ponieważ w przypadku małych przedsiębiorstw, które nie wystawiają za dużo faktur zatrudnianie dodatkowej osoby i ponoszenie kosztów związanych z jej opłaceniem może być dużym obciążeniem finansowym dla firmy.

Inną możliwością jest outsourcing usług finansowo-księgowych. W tym przypadku zadanie powierza się specjalistom z biura rachunkowego, którzy działają w oparciu o ustawę o rachunkowości, a do ich zadań należy prowadzenie w imieniu klienta pełnej dokumentacji księgowej oraz rozliczeń podatkowych. Współpraca z firmą świadczącą usługę w postaci prowadzenia księgowości jest mniej kosztowna, niż zatrudnienie pojedynczego eksperta dla działalności gospodarczej.

Ostatnią metodą jest samodzielne prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów w firmie przy pomocy programów komputerowych. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii obieg dokumentów elektronicznych z urzędami jest sprawniejszy, lecz przedsiębiorca powinien znać obowiązujące przepisy i ustawy związane z rachunkowością, aby nie popełnić błędów podczas prowadzenia rozliczeń.

Podsumowując – możliwości związanych z prowadzeniem księgowości w jednostce gospodarczej jest wiele, dlatego na pytanie „ile kosztuje księgowość” ciężko jest odpowiedzieć jednoznacznie – zakres usług, rodzaj działalności, sposób w jaki ewidencja będzie wykonywana – każdy czynnik może indywidualnie wpływać na cenę końcową.