Pełna księgowość – co trzeba wiedzieć?

Pełna księgowość nie bez powodu budzi w przedsiębiorcach przerażenie. Otóż system ten jest zdecydowanie bardziej złożony, skomplikowany i wymagający od przedsiębiorcy bycia na bieżąco z często zmieniającymi się przepisami prawa. Efektem tego jest najbardziej precyzyjny oraz dokładny system księgowania w przedsiębiorstwie, co jest wynikiem rzetelnego oraz godnego zaufania działania. Przejdźmy zatem do konkretów, a mianowicie pełna księgowość to nic innego, jak jeden z obowiązujących w Polsce systemów prowadzenia ewidencji przychodów oraz kosztów firmy. Pozwala również nadzorować…

3 sposoby na księgowość firmy

Każda firma, niezależnie od tego czy prowadzona jest w formie spółki kapitałowej, czy jednoosobowej działalności, ma bezwzględny obowiązek ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych. Prawo dopuszcza kilka rodzajów księgowości. Niektóre podmioty mogą korzystać z uproszczonych form takich jak na przykład księga przychodów i rozchodów, inne natomiast muszą prowadzić księgi handlowe. Z punktu widzenia ustawodawcy to, kto w firmie będzie zajmował się ewidencją księgową, nie ma znaczenia. Istotne jest jednak to, aby przedsiębiorstwo wywiązywało się ze wszsytkioch obowiązków księgowych i…